Теоретична частина




13 коментарів:

  1. Міжпредметні зв'язки дозволяють виділяти головні елементи змісту освіти, передбачити розвиток ідей, понять, загальнонаукових прийомів навчальної діяльності, можливості комплексного застосування знань із різних предметів у діяльності учнів.
    Добираючи додаткові матеріали до уроків, учитель має звернути особливу увагу на відповідність їх змісту віковим особливостям і навчальним можливостям та реальним потребам учнів. Лише за цих умов реалізація освітньої траєкторії за схемою «знання» — «уміння» — «ставлення» - «життєві навички» сприятиме формуванню мотивації учнів щодо здорового способу життя.
    Таким чином, міжпредметність - принцип навчання, який впливає на добір і структуру навчального матеріалу цілого ряду предметів, підсилюючи системність знань учнів, активізує методи навчання, орієнтує на застосування комплексних форм організації навчання, забезпечуючи єдність навчально-виховного процесу.

    ВідповістиВидалити
  2. Вікторія Мельник
    При систематичному використанні міжпредметних зв'язків, формуючи міжпредметну компетентність у учнів:
    - формується інтерес до предмета;
    - учні привчаються шукати зв'язок предмета з життям, що спонукає їх користуватися додатковими джерелами інформації;
    - підвищується якість знань учнів і рівень їх навченості;
    - вдосконалюються навички самоосвіти.
    Я вважаю, що потрібно приділяти велику увагу міжпредметним зв’язкам (під час вивчення будь-якого предмета). Тому, що наші учні сприймають кожну науку окремо і часто не дуже розуміють, навіщо ті чи інші знання їм потрібні.

    ВідповістиВидалити

  3. Результативність навчання основам здоров’я на основі встановлення міжпредметних зв’язків підвищується за дотримання таких умов: чіткої організаційно-методичної роботи, координації діяльності вчителів, використання різноманітних видів зв’язків, комплексних форм організації навчання, комплексних наочних посібників та ін. При цьому посилюються інтеграційні процеси в змісті та організації навчання, забезпечуються системність знань про природу, узагальнений характер умінь та навичок.

    ВідповістиВидалити
  4. «…Здоров‘язбережувальна компетентність як ключова формується на між предметному рівні за допомогою предметних компетенцій з урахуванням специфіки предметів та пізнавальних можливостей учнів початкових класів» - зазначено у Державному стандарті початкової загальної освіти (розділ: освітня галузь «Здоров‘я і фізична культура»).
    В ланці початкової системи освіти шляхом використання міжпредметних зв'язків закладаються основи для забезпечення і розвитку фізичного, психічного, соціального та духовного здоров'я кожного учня. Для досягнення цієї мети вчителі початкових класів повинні прагнути забезпечити комплексний підхід до формування ціннісного становлення учнів до власного здоров'я, починаючи з 1 року навчання дитини в школі: Першокласники на уроках знайомляться з поняттям “здоровий спосіб життя ”, дізнаються, що цей чинник включає в себе рухову активність, раціональне харчування, додержання правил гігієни, відмову від шкідливих звичок (вживання наркотиків, алкоголю), дотримання правил дорожнього руху та інше.
    Особливість проведення уроків у 1 класі, та й в початковій школі вцілому, полягає в тому, що переважна більшість інформації має подаватися у вигляді гри, малюнків, загадок, віршів, казок, інсценізацій і це дає вчителю безмежний простір для формування здоров'язбережувальних компетенцій школярів.
    Застосування міжпредметних зв'язків — це могутній засіб формування ціннісного ставлення дитини до власного здоров'я, розширення її валеологічного світогляду.

    ВідповістиВидалити
  5. Людмила Киричок
    Міжпредметні зв'язки (МЗ)посилюють узагальнюючий характер змісту навчального матеріалу;приводять в дію стимули пізнавального інтересу, пов'язані з навчальною діяльністю:вносять проблемність, елементи дослідження і творчості, урізноманітнюють форми самостійної роботи, спонукають до оволодіння новими вміннями. Міжпредметні зв'язки активізують і процес засвоєння нових знань, що веде до зміцнення інтересу учнів до їх поглиблення та розширення. Від педагогів МЗ вимагають знань навчальних програм з інших предметів, що веде до уміння комплексно їх застосовувати при вирішенні різних завдань.

    ВідповістиВидалити
  6. Актуальність міжпредметних зв'язків у шкільному навчанні очевидна. Вона обумовлена сучасним рівнем розвитку науки, на якому яскраво виражена інтеграція суспільних, природничих і технічних знань. Інтеграція наукових знань, пред'являє нові вимоги до фахівців.

    ВідповістиВидалити
  7. Куліда С.Г., Степовий НВК
    Систематичне використання міжпредметних зв'язків створює можливості широко користуватися дидактичними матеріалами та засобами наочності (підручниками, таблицями, приладами, картами, діафільмами, кінофільмами), які належать до одного навчального предмета, при вивченні інших дисциплін. В організації навчання виникає потреба в комплексних формах - узагальнюючих уроках, семінарах, екскурсіях, конференціях, що мають міжпредметні зміст. Такі форми вимагають координації діяльності вчителів,взаємовідвідування уроків.

    ВідповістиВидалити
  8. Чорнобривець Л.А., Степовий НВК
    Здійснення міжпредметних зв'язків допомагає формуванню в учнів цілісного уявлення про явища природи та взаємозв'язки між ними і тому робить знання практично більш значущими і застосовними, це допомагає учням ті знання і вміння, які вони придбали при вивченні одних предметів, використовувати при вивченні інших предметів, дає можливість застосовувати їх у конкретних ситуаціях, при розгляді окремих питань, як у навчальній, так і у позаурочній діяльності.

    ВідповістиВидалити
  9. Ковальова О.О., Степовий НВК
    Освіта й виховання сучасної молодої людини, її гармонійний розвиток вимагають органічного поєднання комплексу знань, умінь і навичок, які набуваються в процесі засвоєння шкільних предметів. Реформа освіти в Україні передбачає оволодіння учнями глибокими й міцними знаннями основ наук, засвоєння провідних ідей навчальних дисциплін, вироблення комунікативних умінь і навичок гармонійно розвиненої особистості, громадянина і патріота нашої держави. Ось чому міжпредметні і внутріпредметні зв'язки у навчальному процесі набувають особливої ваги.

    ВідповістиВидалити
  10. Тирон Г.М., Степовий НВК
    Міжпредметні зв'язки в шкільному навчанні є конкретним виразом інтеграційних процесів, що відбуваються сьогодні в науці і в житті суспільства. Ці зв'язки відіграють важливу роль у підвищенні практичної та науково-теоретичної підготовки учнів, суттєвою особливістю якої є оволодіння школярами узагальненим характером пізнавальної діяльності.

    ВідповістиВидалити
  11. В даний час, мабуть, немає необхідності доводити важливість міжпредметних зв'язків у процесі навчання. Вони сприяють кращому формування окремих понять всередині окремих предметів, груп і систем, так званих міжпредметних понять, тобто таких, повне уявлення про які неможливо дати учням на уроках якої-небудь однієї дисципліни.
    Сучасний етап розвитку науки характеризується взаємопроникненням наук одна в одну.
    Зв'язок між навчальними предметами є передусім відображенням об'єктивно існуючої зв'язку між окремими науками і зв'язку наук з технікою, з практичною діяльністю людей.
    Необхідність зв'язку між навчальними предметами диктується також дидактичними принципами навчання, виховними завданнями школи, зв'язком навчання з життям, підготовкою учнів до практичної діяльності.

    ВідповістиВидалити
  12. Іванова І.В., Івано-Благодатненський НВК
    Міжпредметні зв'язки виконують функцію не лише досягнення головної цілі навчання - всебічного розвитку особистості учня, а й являються засобом, який формує конкретні педагогічні завданння. Використовуючи міжпредметні зв'язки, ми маємо змогу систематизувати в учнів загальнопредметні знання з різних дисциплін, вчити їх співвідносити й використовувати ці знання. Вони уможливлюють комплексного застосування знань із різних предметів у діяльності учня. Саме на уроках "Основи здоров'я" вчителі мають змогу для креативної та плідної роботи з учнями, використовуючи міжпредметність.

    ВідповістиВидалити